10 tipů, jak se po ránu důkladně rozhýbat

jóga

Ranní vstávání je bezpochyby noční můrou pro každého. Nezáleží přitom na tom, zdali venku svítí slunce nebo prší, z vyhřáté a měkoučké postýlky se nám prostě nikam nechce. Jak si to co nejvíce usnadnit? Přinášíme Vám 10 tipů, s jakými to zaručeně zvládnete lépe!

  1. Kvalitní spánek – i když to zní jako klišé, základem snadného vstávání je kvalitní a dostatečně dlouhý spánek. Před spaním důkladně vyvětrejte ložnici, případně ji provoňte vaší oblíbenou vůní, přečtěte si pár kapitol z vaší oblíbené knížky a hlavně hoďte starosti za hlavu a nepřemýšlejte nad tím, co vše vás druhý den čeká za práci. Základem regenerace kloubů a svalů je hluboký a dlouhý spánek.
  2. Nezapomeňte na přípravu – pokud nechcete zažívat ráno ve spěchu, udělejte si nezbytnou přípravu již večer, ať už se jedná o volbu vhodného oblečení, svačinu do práce nebo přípravu podkladů a materiálů, které budete potřebovat. Ráno se věnujte co nejvíce sobě a hektice se vyhněte.
  3. Protažení po probuzení – jakmile vás ráno vzbudí budík, který byste si mimochodem měli nastavit tak, aby jeho vyzvánění nezpůsobovalo vašemu organismu šok, ale přesto vás vzbudilo, tedy nějakou příjemnou písničku nebo melodii, nezapomeňte se ještě v posteli v leže protáhnout, a to nejlépe tak, že zvedáte natažené nohy nahoru a dolů. Poté si sedněte na postel a udělejte pár předklonů a úklonů hlavou do stran na protažení krční páteře.
  4. Osvěžující sprcha – po protažení základních svalů přejděte do sprchy a pusťte si vodu nejprve teplou, aby se vám prokrvily postupně všechny svaly v těle a nabudila mysl. Poté postupně snižujte teplotu, dokud nebude vlažná. Otužováním zvýšíte imunitu a odolnost organismu proti bacilům.
  5. Relaxační cvičení – po sprše ještě nezapomeňte provést relaxační cvičení, například cvičení „pozdrav slunci“, což je soubor cviků, založených na jógových pozicích, které cvičíte v přesném sledu za sebou. Variací tohoto cvičení je mnoho, můžete se například inspirovat na videích na Youtube.com nebo v různých knižních publikacích.
  6. Dostatek tekutin – spolu s každodenním cvičením je pro organismus důležitý i dostatečný pitný režim. Rozhodně ale do toho nepočítejte sladké limonády, šťávy či kávu. Čistá neperlivá voda je to nejlepší pro vás. Pokud ale máte raději nějakou příchuť, vymačkejte si do ní například půlku citronu. Ten rozhýbá vaši cévní soustavu.
  7. Zdravá snídaně – největší chyba, kterou spousta z nás dělá, je špatně zvolená snídaně, resp. její vynechání. Snídaně je základem denního stravování, a neměla by se proto vynechávat. Složení snídaně by pak mělo být pestré, nezapomeňte na přísun vitamínů, bílkovin i sacharidů. Vhodnou volbou může být konkrétně plátek chleba s Lučinou a šunkou, ovoce či jogurt.
  8. Vhodné oblečení – oblečení zvolte takové, které je vám hlavně pohodlné a ve kterém vám nebude ani příliš chladno ani teplo. Pro prokrvení organismu se vyhýbejte takovým kouskům oblečení, které škrtí, nebo jejich materiál je neprodyšný. Naopak se nebojte odvázat, co se týká barev, volte oblečení barevné, ve kterém se budete cítit nabití energií a svěží.
  9. Nezanedbávejte i péči o svou pokožku – při ranní přípravě v koupelně věnujte i dostatek pozornosti své pokožce. Opláchněte ji studenou vodou, promasírujte prsty důkladně každý sval na obličeji a krku a poté ho vyčištěte peelingem nebo pleťovou vodou. I svaly v obličeji potřebují protáhnout a osvěžit.
  10. Pohyb po celý den – neopomíjejte pohyb po celý den! Zvláště, pokud máte sedavé zaměstnání, byste měli dodat tělu co nejvíce pohybu, stačí obyčejnou chůzí. Jděte ráno po schodech místo po eskalátoru, nepopojíždějte tramvají jednu zastávku, ale jděte raději pěšky, choďte po schodech a vynechte jízdu výtahem. Pohyb uvolňuje hormony štěstí – endorfiny! Vaše tělo vám to jistě poté vrátí.

Fotografie publikována se svolením marin/FreeDigitalPhotos.net

Autor: Jana Havlíčková

Jana Havlíčková

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top