5 způsobů, jak účinně bojovat s depresí

deprese

Nejspíš každý má zkušenost s alespoň mírnou depresí. Přiznat si depresi je poloviční léčba. Deprese se projevuje jako soubor duševních a tělesných příznaků. Většinou to souvisí s nízkou motivací, sníženou aktivitou, zvýšenou sociální izolací. Občas to vypadá, že čím více se ponořujeme do depresí, tím více negativních okolností se na nás lepí. Mezi hlavní psychické příznaky patří smutek, snížené sebevědomí, plačtivost, neschopnost radovat se a beznaděj. Velmi se střídají nálady. Jednu dobu věříte, že bude dobře a chcete se usmívat, radovat se a najednou, jako by vás někdo tahal za nohu zpátky do bažiny.

Depresivní lidé mají nepřetržitě negativní myšlenky a každá z nich pomáhá udržet jedince v tomto sklíčeném stavu. Mezi tělesné projevy deprese může patřit únava, ospalost, bolest hlavy, slabost ve svalech, bolest břicha, žaludku, bušení srdce, tlak v hrudi, třes končetin, nechuť k sexu, poruchy soustředění a mnoho dalších. V dnešním článku se společně zaměříme na způsoby, které nám mohou pomoci s odstraňováním deprese.

Zájmová činnost

Jedna z možných variant je dělat hromadu zábavných aktivit. Vybrat si můžete jakýkoliv koníček, který vás bude bavit. Ať už je to kurz malování, keramika, kosmetika, sportovní aktivity. Věnovat se koníčkům, na které se budete moci těšit, je velmi prospěšná činnost a stanovte si z toho pravidelnost. Nepřestávejte v momentě, kdy se vám trochu uleví.

Procházka

Pokud na vás padnou chmury, běžte se jednoduše provětrat. Zvolte si nějaké uklidňující místo, jako je park či lesopark. Pokud nic takového ve svém okolí nemáte, vyjděte do míst, které na vás působí pozitivně. Čerstvý vzduch a pozitivní podněty vám pomohou uklidit myšlenky v hlavě.

Relaxujte

Podívejte se na internetu na nějaké relaxační techniky a naučte se meditovat a relaxovat. Práce s dechem, uvolnění a nastavení mysli na stanici pozitivum. Vyzkoušet můžete i jógu.

Obklopte se přáteli

Čas, který budete trávit s přáteli, vás donutí alespoň na ten okamžik vypustit z hlavy černé myšlenky. Donuťte se zajít občas na kafe ke kamarádce, povídat si o běžných věcech a uvidíte, že nejste sami, kdo má různá trápení.

Odborník na dosah

Pokud budete cítit, že se snažíte, ale přesto se vás „depky“ drží jako blecha košile, navštivte odborníka na lidskou duši. Nemusíte se nikomu svěřovat, pokud vám to není příjemné. Stačí zajít ke svému lékaři a on vám zcela určitě někoho doporučí. Nebudete ani první ani poslední, kdo vyhledal odbornou pomoc.

Fotografie publikována se svolením Ambro Photography/ FreeDigitalPhotos.net

Autor: Gábina

Gábina
Jmenuji se Gabriela Kortová, narozena jsem ve znamení lva. Mezi moje koníčky patří psaní, kreativní činnost, sport. Jsem partnerka, maminka, teta, dcera, sestra, kamarádka, a když to situace vyžaduje, tak herečka. Mám ráda veselé a upřímné lidi.

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top