Chyby, kterých se dopouštíme při cvičení

Fotografie publikována se svolením photostock / FreeDigitalPhotos.net

Už odmalička mě sporty nijak nelákaly. Nebyla jsem ve sportech úplně ta nejzdatnější. Fasádu tomu nevylepšil ani učitel tělocviku na druhém stupni, který mi povinnou tělesnou výchovu tak znechutil, že jsem raději vždycky simulovala nějakou příšernou nevolnost. Na střední škole pak přišla moje spása a já byla od tělocviku kvůli zranění osvobozena. Sportem jsem se pak začala zabývat později, kdy jsem chodila s kamarádkou cvičit zumbu, fitbox a podobně. Začala jsem pak cvičit i doma a rázem mi sport připadal lepší a snesitelnější. To asi díky tomu, že mne nehlídal učitel tělocviku a neskákala jsem přes kozu.

Často okolo sebe vídám lidi, kteří si dávají nějaké to předsevzetí, že budou pravidelně cvičit, budou se pohybovat, aby je tolik nebolela záda, aby zhubli nebo aby se dostali do kondice. Vydrží to týden, maximálně dva. Pak zase začnou se svým běžným režimem a poslouchám jen, jak je bolí záda, jak jsou unavení a bez energie. Jakých chyb se mohou dopouštět, když je cvičení, pro které byli tak zapálení, už nebaví a přestávají cvičit? Zaměřili jsme se na to a přinášíme možné chyby, kterých se dopouštíte.

Čekáte zázraky

Po týdnu cvičení zhubnete pár kilogramů a tělo zpevníte. Jo, upřímně komu by se to nelíbilo, ale bohužel to tak nefunguje. Při cvičení musíte mít trpělivost, protože ze začátku to bude opravdu těžké, zvláště když jste předtím nebyli zvyklí cvičit. Je důležité, abyste vytrvali ve svém úsilí, a výsledky se dostaví. Sice drobné, ale dostaví se. Pokud však chcete vidět pořádné výsledky, musíte se obrnit trpělivostí a pár měsíců vyčkávat. Také se po každém cvičení ihned nevažte a nepřeměřujte, akorát se dočkáte zklamání.

Velmi vysoké cíle

Mnoho lidí, když začíná cvičit, má velmi, opravdu velmi nereálné cíle. Chcete například zhubnout dvacet kilogramů, ale je jasné, že to je cíl, který je dlouhodobý, bude trvat zhruba tak rok, než ho dosáhnete. No, a rok je velmi dlouhá doba. Proto je lepší, když si začnete dávat menší cíle, které dokážete splnit rychleji. Budete spokojeni s tím, jak se vám to povedlo, že jste to dokázali, a rovnou budete mít lepší chuť do dalšího cíle. Takovýmito malými cíly dokážete do roka zhubnout vysněných dvacet kilogramů a půjde to bez větších potíží.

Děláte sport, který vás nebaví

Nejhorší, co můžete udělat, je dělat sport, nebo cvičit něco, co vás absolutně nebaví, co děláte jenom z povinnosti a kvůli tomu, že musíte. Dnes různá sportovní centra a střediska doslova překypují mnoha druhy sportu, takže výběr je rozhodně velký. Nedělejte takový sport, který vás nebaví. Kvůli tomu můžete také hůře hubnout, nebo například nehubnout vůbec. Sport vás musí především bavit, musíte se cítit skvěle, když se pohybujete a hýbete. Zvolte takový druh sportu, který bude pro vás to pravé.

Špatná technika cvičení

Špatně provedený cvik vám může velmi ublížit, můžou vás pak bolet záda, ruce, svaly, nebo se dokonce v některých případech můžete i zranit. Pokud jdete cvičit do posilovny, rozhodně je dobré, alespoň ze začátku, pořídit si trenéra, který s vámi bude cvičit a bude vám radit, ukazovat, jak který cvik zvládnout, popřípadě na vás bude dohlížet, když budete cvičit, a opravovat vás. Je totiž jasné, že je lepší, když provedete jeden cvik, ale tak, jak má být, než když provedete deset cviků, ale budou špatně.

Nepřepínejte své síly

Mnozí mají tendence jít do posilovny, nebo na cvičení a doslova ze sebe sedřít kůži a vypustit duši. Myslí si, že když začnou cvičit tak moc urputně a pořádně, že to bude mít větší efekt, že spálí víc kalorií a rychleji zhubnou. To není tak úplně pravda, spíše si tělo rychle zhuntují a další den je bude bolet snad každičký sval v těle a to je spolehlivě odradí od dalšího cvičení. Navíc se může dostavit svalová horečka, která není vůbec nic příjemného. Začínáte zlehka a pomalu, poté přidávejte postupně víc a víc. Předejdete bolestem svalů a celého těla.

Fotografie publikována se svolením photostock / FreeDigitalPhotos.net

Autor: Zuzana

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top