Chyby, kterých se dopouštíme u hubnutí

hubnutí

Žádná zaručeně účinná rada, jak zhubnout, není. Protože každý jsme uplácaný z jiného těsta a mohou na nás odlišně působit různé faktory. Jsou však určité tipy rad a ty jsou určeny úplně pro každého jedince. Nejvíce hubnutí ovlivňuje strava, pohyb, spánek. V dnešním článku se společně podíváme na nejdůležitější body, které byste měli dodržovat, pokud chcete nějaké to kilo zhubnout.

Nezapomeňte se nasnídat

Snídej jako král. Obědvej jako princ a večeři dej žebrákovi. Možná, že vám to zní jako otřepané klišé, ale je to skutečně tak. Avšak to neznamená, že naplácáte do sebe páté přes deváté. Snídaně by nám měla dodat cca 20-25 % denní energie. Pokud vynecháte snídani, budete mít tendence se přejídat či pojídat během dne kalorické mlsky.

Nedostatek spánku

Hubnutí a stravování jdou spolu ruku v ruce. Avšak může nastat situace, že máte pocit, že děláte vše možné i nemožné a výsledky na sebe stále nechávají čekat. Je nutné najít, kde děláme chybu. Mezi jednu takovou chybu patří nedostatek spánku. Pokud spíme méně než šest hodin, zpomaluje se nám metabolismus a zvyšuje se chuť k jídlu, především na sladké. Tělo se přepíná do jakéhosi úsporného režimu.

Nahradili jste nezdravé kalorické bomby za zdravé kalorické bomby

Jestliže nějaké jídlo nese označení jako zdravé, neznamená to, že se dá pojídat v nepřiměřeném množství. Baštíte ořechy místo chipsů? Sušené hrozinky, papája, banán místo oplatku? Používáte olivový olej bez rozmyslu? Chutná vám arašídové máslo? Jmenované varianty jsou mnohem zdravější, to je bez diskuzí. Zároveň se ale stávají kalorickými bombami, pokud je konzumujete ve větší míře. Například hrstka ořechů se doporučuje konzumovat denně, ale pokud chcete hubnout, má tato hrstka nahradit jedno jídlo  – svačinku.

Stres a přílišné kontrolování váhy

Je mnohem lepší, než denně lézt na váhu, nechat tomu volný průběh. Tím, že se sama stresujete, můžete bojkotovat výsledky. Více než váhu sledujte své tělesné proporce a co vám samo říká vaše tělo. Pokud navíc ještě i poctivě cvičíte, váha nemusí jít vůbec dolů. Svaly totiž váží více než tuk. Ale obvody stehen, lýtek, boků a pasu se mění a mnohdy i jinak tvarují. Člověku zabere několik týdnů, měsíců i let než se dopracuje tam, kde je. Proto nechtějte zázraky za krátkou dobu.

Náš tip: Osobně jsem totálně vyřadila ze svého jídelníčku bílé pečivo. Byla jsem zvědavá, co se bude dít. Za tento tří měsíční experiment musím říci, že váha klesla sice o pouhé kilo, ale splasklo mi břicho a pas se zmenšil o celé 4cm. Jen vynecháním bílého pečiva. Tmavé pečivo jsem konzumovala pouze omezeně. Ze začátku je to skutečně nezvyk, ale časem si člověk přivykne. A čím jsem nahradila pečivo? Obyčejnou zeleninou. Křoupáním papriky nebo salátové okurky. Místo jednohubek z rohlíku vyzkoušejte někdy jednohubky na salátové okurce. A klidně i s česnekovou pomazánkou. Je to bašta!

Fotografie publikována se svolením imarin Photography/FreeDigitalPhotos.net

Autor: Gábina

Gábina
Jmenuji se Gabriela Kortová, narozena jsem ve znamení lva. Mezi moje koníčky patří psaní, kreativní činnost, sport. Jsem partnerka, maminka, teta, dcera, sestra, kamarádka, a když to situace vyžaduje, tak herečka. Mám ráda veselé a upřímné lidi.

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top