Hubnutí: Motivace, jídelníček a pohyb

Fotografie publikována se svolením Ambro / FreeDigitalPhotos.net

Osobně bych hubnutí rozdělila na tři základní složky, které jsou důležité. Rovněž je důležité, když se vzájemně propojují, protože jedině tak se dá zhubnout efektivně, dlouhodobě, zdravě a dobře. Během hubnutí je častým problémem to, že se ženy zbytečně trápí hlady, bojují s jídelníčkem. Pohyb buďto nezařadí do svého plánu vůbec, nebo jen okrajově. Moje máma je „dietářka“, praktikuje nejrůznější diety například před dovolenou, před Vánocemi a podobně. Nikdy však nezařadí do plánu pohyb, a když už, tak si jednou za měsíc vyjede na kole, jede několik desítek kilometrů a pak si týden stěžuje, že jí bolí nohy. Pokud to praktikujete podobně, nemáte moc šancí na to, abyste efektivně a hlavně zdravě hubnuli.

Motivace

Než vůbec začnete s nějakým hubnutím, musíte opravdu chtít. Motivace, když je opravdu silná, vám dopomůže k výsledku, který budou všichni obdivovat, který vám vydrží a díky kterému se budete cítit lépe a spokojeně. Motivace je různá. Někdo má vysněné šaty, které se mu hrozně líbí, ale nezapne je, takže má za cíl šaty zapnout a vypadat v nich dobře. Jiný zase za cíl považuje dovolenou, kterou si užije ve dvoudílných plavkách. Dobrou motivací může být i zdravotní stránka, když vám například dělá problém vyjít schody, zadýchávat se při delší procházce, bolesti zad, kloubů. I to je motivace, která mnohé přiměje k radikální změně. Pokud je motivace dostatečně silná, je to polovina úspěchu.  Čas od času máte pochybnosti, nevěříte, že to dokážete, je dobré si motivaci vybavit, představit si, jak budou lidé koukat, až dopnete své oblíbené šaty, nebo jak se po vás budou chlapi na pláži otáčet a hned vám bude lépe.

Jídelníček

Jestli jste dostatečně namotivováni, přichází na řadu jídelníček, který je potřeba změnit, u někoho jen lehce poupravit, u někoho jej upravit pořádně. Důležité je, aby vám jídelníček seděl a byly v něm jen takové potraviny, které vám chutnají. Jestliže vám nechutná rajče syrové, je nesmysl, abyste si jej do jídelníčku zařadili. Jídelníček pravidelně obměňujte, rozdělte si svůj denní příjem na pět menších porcí, díky nimž nebudete mít během dne hlad. Zařaďte také do jídelníčku dostatek ovoce a zeleniny. Zeleninu přidávejte ke všem pokrmům, které během dne zkonzumujete. Máte na oběd těstoviny? Dejte si k nim jedno rajče, máte na snídani chléb se šunkou? Přidejte si jako oblohu nakrájenou salátovou okurku. Ovoce konzumujte spíše během dopoledne, kdy se tělo dokáže s cukry z ovoce lépe vypořádat. Důležitý je také pitný režim, vyměňte sladké nápoje za perlivé vody, čisté vody či bylinné čaje.

Pohyb

Zdravě nezhubnete jen díky jídelníčku, musíte k tomu zařadit také pohyb, který budete provádět pravidelně. Sportů je dnes velké množství, můžete chodit posilovat do posilovny, cvičit při kolektivních sportech či cvičit v pohodlí domova nebo chodit například běhat. Sporty střídejte, když si tělo zvykne na jeden určitý pohyb, přestává se formovat a zpevňovat. Dopřejte si každý den minimálně půlhodinku aktivního cvičení a výsledek se velmi brzy dostaví. Navíc si díky cvičení vypěstujete kondičku, což není k zahození.

Fotografie publikována se svolením Ambro / FreeDigitalPhotos.net

Autor: Zuzana

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top