Jak nepřibírat každý rok kilo – za 15 let je to znát

obezita

Většina lidí občas tu a tam něco málo přibere a zase zhubne. Někteří však více přibírají a buď zhubnou málo, nebo vůbec. Rizikové je například i těhotenství, kojení, rodičovská dovolená či menopauza. Ve jmenovaném období je nutné pohlídat si zlomový bod. Jak tento ošemetný bod poznáme? Bojíme se vlézt na váhu, že by ukázala něco nemilosrdného. Většinou už je nám to jasné podle těsných riflí a pohledu do zrcadla se raději vyhýbáme. Prostě strčíme hlavu do písku, jako pštros a dopustíme, aby váha pomalu ale jistě postupně narůstala. Pokud chcete s tímto faktem něco dělat, je nutné pohlédnout pravdě do očí.
Nějaké 2 či 4 kila navíc nejsou důvod k panice. Můžete ihned zredukovat svůj jídelníček a zvýšit fyzickou aktivitu. Za dva týdny nebo za měsíc je vše zase ve starých kolejích. Pokud ale namísto toho, utečete uklidnit své nervy do cukrárny, můžete přibrat mnohem víc. A cesta zpátky k původní váze bude daleko obtížnější vůbec-li možná.

Nezdravé mlsání

Mlsání při sledování televizních programů představuje jednu z nejčastějších dietních chyb. Chipsy, oříšky, oplatky, zákusky a další. Přitom mlsat se dá i zdravě! Co tak třeba mrkev, jablíčko, okurka, paprika? Nedokážete-li se vzdát svého nočního mlsání, je lépe se na takový večer připravit. Jak dlouho zabere připravit talíř nakrájené zeleniny? Zhruba 10 minut! Jen těchto pár minut představuje rozdíl několika tisíc kilojoulů. Možná i celé doporučené denní dávky energie.

Pohyb není nepřítel

Někdo dá přednost shazování nadbytečných kil prostřednictvím různých diet, jiný raději sportuje, jen aby si mohl dopřát kousek nějaké dobroty. Každý jsme z jiného těsta, ale jedno by nás mělo držet pohromadě. Je to právě návyk na pravidelný pohyb, který je zdravý a pro organismus nutný.
Příjem i výdej energie je nutné vybalancovat. Zvolit si můžete pohyb, který vás co nejvíc baví. Jednak vydáte ze sebe energii a také vás tato činnost dostanete na bezpečnou vzdálenost od lednice. I procházky s mazlíčkem po polích, lesoparcích či jen 5 koleček kolem bloku, jsou prima

Zdravotní stav

Na vzniku těžké nadváhy se většinou podílí nesprávný životní styl, ale také to může být dědičnost a zdravotní problémy. Ať už hormonální nerovnováha, porucha štítné žlázy, onemocnění srdce či plic, které vám neumožňují pravidelný pohyb. Také jiné skryté nemoci, to všechno jsou rizika, která ohrožují nejen zdraví a kondici. Proto věnujte čas tomu, co vám říká vaše tělo ihned a nenechávejte to zajít až do obezity. Mnoho nemocí se ruku v ruce s obezitou ještě zhorší.
Včasná zdravotní péče v sobě ukrývá i šanci předejít obezitě. Nezanedbávejte preventivní prohlídky. Při jakýchkoliv potížích navštivte ihned lékaře. Zdravému člověku se váha hlídá daleko snadněji než člověku nemocnému.

Fotografie publikována se svolením marin Photography/FreeDigitalPhotos.net

Autor: Gábina

Gábina
Jmenuji se Gabriela Kortová, narozena jsem ve znamení lva. Mezi moje koníčky patří psaní, kreativní činnost, sport. Jsem partnerka, maminka, teta, dcera, sestra, kamarádka, a když to situace vyžaduje, tak herečka. Mám ráda veselé a upřímné lidi.

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top