Jak se stravovat po cvičení

cvičení

Pouhým cvičení, pokud nebudete správně jíst, se vám nepodaří dosáhnout výsledků, o jakých sníte. Velmi důležitou roli hraje přijímaná potrava. Pokud v posilovně dřete jako mezek a stále nejste spokojeni se svým tělem, možná problém spočívá právě ve stravě. Jak se správně stravovat abychom skutečně dosahovali výsledků? Příjem potravy před a po cvičení by měl být navržen tak, aby tělo dostalo správnou výživu a látky, bez následného přibírání na váze. Většina lidí se dopouští chyby, když si ihned po cvičení dopřeje kalorickou bombu. Pokud máte cvičební program navržen tak, abyste redukovali svou hmotnost směrem dolů, je potřeba se zaměřit na stravu, kterou si dopřáváte právě po cvičení. Přijímat byste měli takové potraviny, které organismu doplní vyčerpané zásoby energie. Po tréninku pijte hodně tekutin, je to důležité pro udržení vnitřní hydratace těla, protože spousty tekutin ztratíte pocením.

Co si dopřát po cvičení

Zhruba hodinu po cvičení si dopřejte jídlo bohaté na bílkoviny a sacharidy. Protože při pravidelném cvičení i tyto složky ztrácíte. Je vhodné si navrhnout takový plán, kde doplníte polovinu kalorií, které byly při tréninku spáleny. Velmi vhodnou a rychlou formou pro dodání energie jsou proteinové koktejly. Dodají potřebnou výživu a umí rychle zasytit. Obsahují rovněž důležité bílkoviny. Mimo koktejlu se snažte přijímat i jiné zdraví prospěšné potraviny. Například nízkotučný tvaroh, pečený či dušený kuřecí plátek, tmavý chléb, zeleninu, proteinové tyčinky, vaječnou omeletu atd. Během dopoledne konzumujte ovoce. Dopřát si můžete i odstředěné mléko a obiloviny. Hodně záleží, kdy chodíte cvičit. Podle denní či večerní hodiny si správně rozvrhněte další zdravé potraviny, které nesmí v jídelníčku sportovce chybět. Potraviny, které budou obsahovat nízké procento tuků, ale budou nutričně vyvážené, pomůžou ke zrychlení vašeho metabolismu. A co je důležité, že poskytnou vašemu tělu důležité živiny. Vyvarujte se tučnému, smaženému jídlu a alkoholu. Po cvičení nikdy nezůstávejte hladoví, protože vám to spíš uškodí a zpomalí metabolismus.

Fotografie publikována se svolením photostock Photography / FreeDigitalPhotos.net

Autor: Gábina

Gábina
Jmenuji se Gabriela Kortová, narozena jsem ve znamení lva. Mezi moje koníčky patří psaní, kreativní činnost, sport. Jsem partnerka, maminka, teta, dcera, sestra, kamarádka, a když to situace vyžaduje, tak herečka. Mám ráda veselé a upřímné lidi.

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top