Jak vyzrát na jarní únavu? Máme tipy!

Fotografie publikována se svolením imagerymajestic / FreeDigitalPhotos.net

Jaro nám už pomalu klepe na dveře, alespoň tomu občas nasvědčuje počasí. Začínají kvést sněženky, přiletěla do České republiky první vlaštovka, teploty jsou ve skrze jarní. Na jaro se těší každý z nás, snad kromě alergiků. Je to doba, kdy vše kvete, už není taková zima, nemusíme se halit do kabátů a zimních bund, prodlužuje se den, nechodíte tedy z práce většinou za tmy a tak podobně. To má samozřejmě vliv také na náladu lidí. Řekli bychom, že by lidé měli být spokojení, šťastní, ale jsou mezi námi i takoví, kteří spolu s příchodem jara zažívají jarní únavu. Taková jarní únava zastihne občas každého, můj kamarád s ní bojuje každé jaro. Jak vyzrát na jarní únavu a jak se jí nepoddat?

Jak se jarní únava projevuje?

Jarní únava se projevuje neustálým a nápadným zíváním, poklimbáváním. Cítíte se bez nálady, jakoby smutní, nic se vám nechce, nic vás netěší, nejraději byste se zavrtali někam hluboko pod peřinu a vše přečkali v posteli. I když se dobře vyspíte, zíváte a chce se Vám spát. Jarní únava je nepříjemná, mnozí jí popisují jako peklo.

Sauna

Sauna pomáhá rozproudit organismus a působí antistresově. Dnes jsou už k vidění sauny, kde můžete být pouze sami. V sauně buďte tak dlouho, dokud je Vám to příjemné. Vyplavíte z těla toxiny, škodliviny, prokrvíte jej. Pro lepší pocit můžete saunu zopakovat. Při saunování je dobré dodržet určitá pravidla, nepodceňujte je.

Pohyb a zase pohyb

Ač se to může zdát nepravděpodobné, proti jarní únavě pomáhá pohyb. I když se vám nic nechce a nic nepovažujete za dobrý způsob, jak trávit svůj čas, překonejte se a zacvičte si. Sport si přitom můžete zvolit Vy sami. Pokud rádi tancujete a pohybujete se v rytmu, zvolte nějaké tance, latinsko-americké, standardní, nebo například zumbu a podobně. Dnes je na výběr mnoho druhů cvičení, můžete jít také do posilovny nebo na lezeckou stěnu. Pokud milujete vodu, jděte si zaplavat, vytáhněte kolo, jděte na procházku a podobně. Zvolte ten druh pohybu, který je Vám příjemný a který Vás baví.

Hlavně tekutiny

Během celého dne se doporučuje vypít dva litry tekutin, v létě až tři litry. Navíc, i při pohybu a při saunování je velmi důležité tekutiny doplňovat. Vhodnými tekutinami jsou například minerálky, džusy, čaje, vody. Čaje jsou nejlepší bylinkové nebo zelené. I tekutiny je dobré pravidelně střídat. Z džusů se do těla například dostává vláknina a určité vitamíny, ale také cukry. Vyhnout byste se měli velmi slazeným nápojům či nápojům, které obsahují kofein. Ty spíše vyvolávají pocit žízně a navíc je v nich abnormální množství cukru.

Pročistěte své tělo

Naše tělo občas potřebuje pročistit, tak jako vše. Pijte například detoxikační čaje, dopřejte si detoxikační kúru, jděte do sauny, hodně pijte, jezte močopudné ovoce, protože v moči odchází nejvíce toxinů. Omezte pití alkoholických nápojů, omezte kouření cigaret.

Vitamíny

Vitamíny jako A, B, C, selen nebo zinek jsou pro organismus v tomto období důležité. Doplnit do těla je můžete pomocí potravin. Můžete je do těla dostat také s pomocí doplňků stravy.

Lehký a zdravý jídelníček

Vyhýbejte se tučným, mastným a nezdravým pokrmům a nahraďte je zdravějšími, lehčími pokrmy, které vás zasytí, ale přitom tělo tolik nezatěžují. Udělejte si například zeleninové saláty, vydatné snídaně, lehké večeře a podobně. Vyhněte se smaženému jídlu, které tělo zbytečně zatěžuje na dlouhou dobu.

Nebojte se odpočívat

Podobně jako člověk potřebuje pohyb, potřebuje také odpočinek a relaxaci. Dbejte na pravidelný a dostatečný spánek, na odpočinek během dne. Odpočinek si můžete dopřát při masáži, při kosmetice, jen tak doma při čtení knihy, při sledování televize, při výletě a podobně, je na Vás, jak budete odpočívat.

Fotogragie publikována se svolením imagerymajestic / FreeDigitalPhotos.net

Autor: Zuzana

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top