Jak zhubnout při kojení? Ideální start pro změnu životního stylu!

košík zeleniny

Všechny chceme být krásné a štíhlé, a to vždy a všude. Období těhotenství, kdy si obzvlášť připadáme jako tunové závaží, tomu není výjimkou. Naopak, už se nemůžeme dočkat, až se té zátěže zbavíme:) a budeme moci se sebou něco dělat.

Problém vyvstává v momentě, kdy je naším primárním cílem shodit kila navíc, v období kojení se totiž nesmí držet žádné diety, hladovky, ani brát podpůrné vitamíny na hubnutí. Ani se samotným cvičením se to nemá přehánět. Je to proto, že přes mateřské mléko se veškeré látky dostanou do těla i miminku. Jak vlastně tedy můžeme zhubnout?

Změňte složení potravin

Věřte nebo ne, ale základem správného shazování kil je i samotná potrava. Správně rozložené pokrmy do menších porcí podávané pravidelně a ve správném pořadí dokážou divy. Období šestinedělí je vhodným obdobím pro takový restart. Díky tomu, že kojíte, musíte si odříct více jídel a pití, než tomu bylo v těhotenství. Tedy, pokud chcete uspokojit vaše miminko a vyhnout se srdceryvnému pláči z důvodu prdíků a bolení bříška. Rozhodně ale tento plán stravování nedodržujte přesně do puntíku, pak by mohly chybět nějaké vitamíny či minerály vám!

1. potraviny, které můžete libovolně jíst:

  • zelenina (ledový salát, papriky, olivy, rajčata);
  • ovoce (maliny, borůvky, jahody, ananas, kiwi, nektarinky, vařená jablka);
  • bílá rýže, rýžové mléko, rýžový chléb;
  • oříšky v menším množství (pozor na alergii);
  • libové maso (krůtí, kuřecí, hovězí, losos).

2. potraviny, které již způsobují lehké nadýmání:

  • zelenina (brambory, vařená mrkev);
  • ovoce (citrusové plody, jablka);
  • vajíčka (vařená).

3. potraviny, kterým se raději vyhněte obloukem:

  • zelenina (syrová cibule, celer, mrkev, okurka, zelí, ředkvičky);
  • fazole a ostatní luštěniny;
  • mléčné výrobky (mléko, máslo, měkké sýry), když se nemůžete odolat, dejte si raději zakysané výrobky, jako jsou jogurty, kefír či tvrdý sýr;
  • ovoce (banány, švestky, meruňky, sušené ovoce);
  • čerstvé pečivo, mouka, těstoviny;
  • smažená a tučná jídla;
  • velmi kořeněné pokrmy;
  • celozrnná jídla (müsli, vločky);
  • sladké nápoje a limonády.

Bohužel je více potravin, které můžeme než nemůžeme, že? Ale co bychom pro náš malý uzlíček radosti neudělali?

Já osobně si například nedokážu představit jediné ráno, kdy bych si nemohla dát bílý jogurt Activia a sklenici vlažné vody s citronem, nebojte se tedy občas lehce obejít stanovená pravidla. Navíc, mléčné výrobky sice na jednu stranu způsobují nadýmání miminka, na druhou stranu ale zase dodávají bílkoviny a vápník. Pokud chcete tedy urputně dodržovat povolený jídelníček, nezapomeňte tyto mezery doplnit doplňky stravy, jako jsou GS Mamavit, Calibrum mami, Centrum materna či Elevit pronatal.

Sportujte, ale všeho s mírou!

Další způsob, jak můžete podpořit proces hubnutí a zdravé životosprávy, je pohyb. Ale i zde můžete narazit na překážky. Milovníci joggingu musí například brát ohled na to, že při běhu bude docházet k házení prsou nalitých mateřských mlékem, což může způsobit mastitidu, tedy zánět prsních žláz, a tím pádem i konec kojení.

Na další překážku jsem narazila, když jsem si řekla, že bych místo běhu mohla jezdit doma na rotopedu, po porodu si totiž asi jen tak do sedla nesedneme, že? Pokud nerodíme císařským řezem. Jediné, co tedy mohu doporučit, je pravidelné dlouhé procházky s kočárem se střídáním tempa do rychlé chůze. Dále můžete posilovat břišní, zádové a hýžďové svalstvo. Velmi mohu doporučit domácí cvičení s Jillian Michaels, kde si ale budeme muset odříct ono poskakování na místě.

Nemusíte se bát, že kila nepůjdou dolů, už po porodu budete o několik kil lehčí, zejména díky vašemu drobečkovi, odloučené placentě i plodové vodě. Navíc kojení samo o sobě uvolňuje hormony, které pomáhají redukci hmotnosti. Navíc i samo běhání kolem miminka vám pomůže zaručeně s kily dolů!

Fotografie publikována se svolením Amenic181 / FreeDigitalPhotos.net

Autor: Jana Havlíčková

Jana Havlíčková

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top