Jaké ovoce konzumovat a jaké ne, když chceme zredukovat váhu

Fotografie publikována se svolením stockimages Photography / FreeDigitalPhotos.net

Ovoce bezpochyby patří mezi potraviny racionální výživy. Je bohaté na sacharidy, draslík, vlákninu, vitamíny, antioxidanty. Živiny, které ovoce obsahuje, jsou důležité pro zlepšení zdraví, jako prevence nádorových onemocnění, upravují krevní tlak a rovněž fungují jako regenerace po cvičení. Ovšem ne každé ovoce je vhodné, pokud se snažíte snížit svou tělesnou hmotnost. Problém spočívá v tom, že některé druhy ovoce podporují trávení a po jejich konzumaci po pár minutách zjistíte, že máte hlad. Jedná se například o jablko, jahody, hrušky, citrusové plody. Chuť k jídlu umocní i banán, lesní ovoce a meruňky. Ovoce zkuste zařadit spíše do snídaně a během dopoledních hodin. Na večer si nechejte místo pro zeleninu, která má menší energetickou hodnotu a spoustu vitamínů.

Ovoce a zelenina pro srovnání

  • Jablko 100g – 250kj
  • Banán 100g – 400kj
  • Okurka 100g – 70kj
  • Rajče 100g – 100kj

Rozdělení ovoce podle jeho vhodnosti

Jahody – Jsou bohatým zdrojem vitamínu C, draslíku a železa. Mají málo cukru a patří mezi málo kalorické ovoce. Obsahují poměrně dost vody, a proto jsou vhodné u hubnutí.

Jablko – Obsahuje důležité vitamíny a vlákninu, která je důležitá pro dobré trávení. Rovněž obsahuje hodně vody.

Grapefruit – Patří mezi ideální ovoce na hubnutí. Grep obsahuje látku naringin, která upravuje trávení, reguluje činnost střev, čistí organismus a podporuje metabolismus cukrů.

Kiwi – Podporuje spalování tuků a jedná se o vitamínovou bombu. I tohle ovoce lze zařadit do diety.

Slivky – chcete-li švestky. Představují ideální spojení vápníku a fosforu a velmi dobře působí na naše kosti. Mimo jiné mají dost vlákniny, vitamínů a železa. Ovoce obsahuje cca 10% cukru!

Banán – Je sice výborný pro sportovce, avšak absolutně nevhodný pro hubnutí. Banán funguje jako energetická bomba. Pokud cvičíte, ale zároveň hubnete, nedoporučuje se konzumace banánů. Pro příklad dva banány obsahují tolik energie, že je spálíte až po 90 minutách fyzické a namáhavé činnosti (cca 398kj).

Hrozny – Obsahují hroznový cukr a vhodné jsou pro sportovce a těžce pracující. Hrozny jsou rovněž energetickou bombou, ale patří mezi nejzdravější ovoce (cca 289kj).

Ovoce s nízkým glykemickým indexem a menším množství cukru

  • Grapefruit;
  • Rybíz;
  • Višně;
  • Třešně;
  • Ostružiny;
  • Jahody.

Ovoce s vysokým glykemickým indexem a vysokým obsahem cukru

  • Banány;
  • Fíky;
  • Sušené datle;
  • Hrozny;
  • Meloun;
  • Ananas.

Fotografie publikována se svolením stockimages Photography / FreeDigitalPhotos.net

Autor: Gábina

Gábina
Jmenuji se Gabriela Kortová, narozena jsem ve znamení lva. Mezi moje koníčky patří psaní, kreativní činnost, sport. Jsem partnerka, maminka, teta, dcera, sestra, kamarádka, a když to situace vyžaduje, tak herečka. Mám ráda veselé a upřímné lidi.

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top