Jaké zlozvyky jsou pro nás prospěšné?

Fotografie publikována se svolením Ambro / FreeDigitalPhotos.net

Každý z nás má nějaký ten zlozvyk. Někdo chodí neustále pozdě, jiný, když je nervózní, cvaká propiskou. Když jsme byli malí, kroutili jsme si vlasy, nebo dokonce strkali palec do pusy. Moc dobře si pamatuji, když mi doma říkali, že mi palec zkřiví zuby a budu muset k zubaři, mé největší noční můře. Zlozvyky, jak už je jasné z názvu, nejsou moc dobré a zdraví prospěšné, ovšem pozor, ne všechny zlozvyky musejí být nutně ty špatné. Ony dokonce existují zlozvyky, které jsou pro nás a naše zdraví prospěšné. Jaké zlozvyky to jsou?

Hodně kávy

Káva je bohatá na antioxidanty, zvedá hladinu dopaminu a serotoninu a právě tyto hormony zvedají náladu. Navíc káva pomáhá urychlit metabolismus a podle některých studií dokonce zmírňuje stres a deprese.

Nedělní chvilka odpočinku

V neděli se nepracuje, tak to bohužel už neplatí. Občas není od věci si v neděli přispat pár hodin, zvláště když je pracovní týden hektický. Pro zdraví nic moc neděláte, to je jasné, ale občas si polenošit, není na škodu.

Bez úklidu

Každý týden lítáte s prachovkou, antibakteriálními utěrkami, vysavačem a podobně? Jeden týden si můžete nechat volný a klidný, bez úklidu. Vy si odpočinete a prach vás nepohltí, nebojte se.

Občasný oddych

Musíte nutně každý den jít do posilovny potit se minimálně hodinu? Nemůžete vůbec nikdy vynechat? Omyl! Rozhodně občas neuškodí, když posilovnu vynecháte a budete jen tak relaxovat, nebo si zajdete zaplavat. Navíc, plavání je taky určitý druh sportu a pohybu.

Sacharidy, vaše láska

Ze všech stran se na nás valí, že sacharidů jíme příliš, tělo si tak nechráníme a podobně. Vše by se mělo jíst se střídmostí, pak to neublíží. Tělo sacharidy potřebuje, takže když je odstraníme, dobré to pro tělo rozhodně nebude. Zkuste brambory nebo těstoviny, ale za studena údajně obsahují prospěšné bakterie, které brání zánětům střev.

Zapomenutý vitamín

Každý den si bereme doplněk stravy v podobě vitamínů, kdybychom náhodou nestihly za celý den přijmout tolik potřebných vitamínů. Ne všechny doplňky stravy jsou tak dobré a zdraví prospěšné, takže pokud vybíráme doplňky stravy, volíme ty lepší, a když na vitamíny občas zapomeneme, nic se nám nestane.

Pořádná snídaně

Snídat by se mělo zdravě a vydatně! Jednou za čas, když si dáte opravdu pořádnou snídani, neuškodí vám to. Podle studií dokonce lidé, kteří pořádně snídali a večeři jedli poloviční lépe hubli a dokonce zhubli i více kilogramů.

Fotografie publikována se svolením Ambro/FreeDigitalPhotos.net

Autor: Zuzana

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top