Nezdravé snídaně, jaké to jsou? My víme! 2.část

Fotografie publikována se svolením Worakit Sirijinda / FreeDigitalPhotos.net

Snídaně je nutná část dne, kterou mnozí lidé vynechávají. Po ránu si raději přispí o pár minut navíc a poté nestíhají. Snídani tak mnohdy úplně vytěsní a pak se diví, že mají tak velký hlad a velké chutě na něco sladkého. Mimo to jsou unavení a bez energie. Když už lidé snídají, ne vždy je to zdravé a výživné. Doma si nic nechystáte, jen si koupíte po cestě něco v pekařství nebo využijete služeb kantýny a bufetu v práci. Jenže zde se ne vždy prodávají zdravé a výživné snídaně. Obvykle si dáte bagetu, sladké pečivo, salát s majonézou nebo něco podobného. Na snídani je majonéza, tatarka, dresink naprosto nevhodný. Sladké pečivo také není nic dobrého, jelikož obsahuje mnoho rafinovaného cukru, které akorát působí rozruch v těle. Navíc nevíte, kdo přesně bagetu vyráběl a co vše do ní dal, popřípadě jak dlouho v té chladničce leží.

Na snídani je dobré si udělat čas tak, jako na každé jídlo. Jíst je dobré vsedě, u stolu, v klidu. Nikam se nehonit a v klidu se nasnídat dělá velké divy. Žaludek vám bude velmi vděčný a spokojený. Když bude snídaně zdravá a výživná, dokáže zasytit na celé dopoledne a dodat energii na celý den.

Cereální tyčinky

Jednoduché je vytáhnout tyčinku, rozbalit a sníst. Snídani tak máte „odbytou“ během několika minut a přitom ještě můžete někam jít něco vyřídit. Většina cereálních tyčinek je však doslova napěchována cukrem a rafinovanými sacharidy. Je v nich i velmi málo vlákniny a téměř žádné bílkoviny. Zcela ve výjimečných případech, kdy opravdu nutně potřebujete rychle snídat, si cereální tyčinku dopřejte, ale opravdu jen v krizových momentech. Pak vybírejte takovou cereální tyčinku, která má méně než 5 gramů cukru a nejméně 5 gramů bílkovin.

Káva

Mnoho lidí snídá jen a pouze kávu. Ti, kteří nesnídají, si však udělají čas na kávu a ráno, ať už doma nebo v práci, si svou povinnou dávku dopřejí. Káva po ránu špatná není, pro metabolismus ale jen samotná káva, to teda rozhodně ne! Navíc, pokud pijete kávu s cukrem, se smetanou, s mlékem, to jsou všechno přísady, které z kávy udělají sacharidovou a kalorickou bombu. Dávka kofeinu vám sice na chvíli dodá energii, ale jen na chvíli, později se budete cítit unavení.

Houska s máslem a se sýrem

Říkáte si, co je na tomhle špatného? Houska z bílé mouky váží přibližně tolik, jako čtyři plátky bílého chleba. Proto je rozhodně o dost lepší, když si koupíte zdravější variantu, a to celozrnnou housku. Z celozrnné housky si dejte polovinu a na ni natřete něco, co je plné bílkovin a zdravých tuků. Vhodné je například arašídové máslo, popřípadě zdravé pomazánky.

Snídaně plná uzenin

Slanina, párek, klobása. Průmyslově zpracované maso je vůbec nejvíc škodlivé. Rozhodně proto tyto produkty používejte pouze ve výjimečných případech, ne pravidelně. Navíc je dobré, když si slaninu, párek nebo klobásu dáte jako chuťovku v malém množství, ne jako hlavní složku snídaně. Tyto pochutiny jsou sice velmi dobré, ale příšerně nezdravé, navíc ráno na lačný žaludek určitě nejsou uzeniny dobré a zdravé. Pokud máte citlivější žaludek, můžete to odnést až vředy.

Jedno velké nic

Velká část populace nesnídá vůbec. Celé dopoledne však váš organismus hladoví a trpí. V poledne pak máte mnohem větší hlad a mnohem více toho sníte. Je také velká pravděpodobnost, že si vyberete z jídel mnohem kaloričtějších a tučnějších. Vaše tělo je ve stresu, že zase přijde nějaké to hladovění, tak vždy, když má k dispozici jídlo, se snaží vytvářet co největší tukové zásoby. Tudíž většina přijaté energie se ukládá ve formě tuku.

Fotografie publikována se svolením Worakit Sirijinda / FreeDigitalPhotos.net

Autor: Zuzana

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top