Proč se nám nedaří zhubnout?

sport

Blíží se jaro, doba kdy ženy odkládají vrstvy oblečení a ukazují více křivky svého těla. S tím ovšem přichází na pořad dne otázka hubnutí. Bojuje s tím i naše čtenářka Jana, která nás požádala o radu: „Snažím se zhubnout. Dělám pro to maximum, ale moje váha neklesá. Už jsem s tím několikrát sekla a opět se k hubnutí vrátila. Co mám dělat“ Blíží se jaro a já začínám mít deprese.“
Zkusili jsme sestavit v redakci několik důvodů, které mohou bránit úspěšně zredukovat vaši váhu. Jsou to zároveň i rady, kterými se můžete řídit, a úspěch by se měl dostavit.

Časté a nevhodné diety

Tělo může být následkem nevhodné diety šokované a zpomalí metabolismus. Pokud se opět vrátíte dřív či později k běžným stravovacím návykům, bude automaticky ukládat na „horší časy“. S každou další dietou to bude složitější a složitější, začne se dostavovat, všem známý „jojo efekt“.

Místo večeře ovoce

Ovoce obsahuje spoustu cukru. Jedná se sice o přírodní ovocný cukr, ale to co tělo nespotřebuje, přemění na tuk. Konzumace ovoce se doporučuje v dopoledních hodinách. Navíc ovoce, které žaludek nestihne strávit, začne v žaludku kvasit a to způsobuje kvasinky a mykózy. Večer si dopřejte spíše zeleninu.

Příliš málo jídla

Mnohdy si myslíme, že pokud sníme málo potravin, budeme hubnout a dříve se dopracujeme k vysněné postavě. Jenže každé tělo, má svou kalorickou potřebu. Pokud dáte svému tělu méně, než potřebuje, zpomalí to metabolismus. Mnoho lidí se diví, že skoro vůbec nejí a stejně nehubne, nebo dokonce nabývá na váze. Takto vyčerpané a podvyživené tělo, ochuzené o živiny, je dříve unavené, mohou řídnout kosti, ztrácíte svalovou hmotu-nikoliv tuky a rovněž ztrácíte vodu z těla. Rovněž hrozí narušení imunity.

Věk také hraje svou roli

Nemůžete očekávat, že pokud se pustíte do redukce své tělesné hmotnosti, budete hubnout jako „dvacítky“. Je zcela přirozené, že metabolismus se zpomaluje a tělo si vystačí s menšími dávkami potravin. Redukce váhy po čtyřicítce, si vyžaduje úpravu jídelníčku na střídmost, pravidelnost, ale menší dávky a více pohybu.

Neefektivní cvičení

Při hubnutí, je vhodné zařazovat aerobní cvičení, běh, rychlá chůze a jiné. Pokud budete trávit hodiny v posilovně při pomalém tempu a malých dávkách, poroste svalová hmota a přiberete na váze i objemu. Lidské tělo, je vyvinuto k pohybu a aktivitě. Po mnoho tisíc let žil člověk v podmínkách, kdy fyzická činnost znamenala přežití. Dnešní způsob života nám neprospívá a projevuje se nepříznivě. Přibýváme na váze, svaly ochabují, bolí nás záda, klouby, hlava a roste riziko onemocnění srdce a cév. Pravidelná pohybová aktivita má ochranný vliv na naše zdraví. Podporuje redukci hmotnosti, posiluje svaly, zlepšuje pohyblivost kloubů a rovněž se příznivě podílí na lepší psychické kondici.

Fotografie publikována se svolením  stockimages / FreeDigitalPhotos.net

Autor: Gábina

Gábina
Jmenuji se Gabriela Kortová, narozena jsem ve znamení lva. Mezi moje koníčky patří psaní, kreativní činnost, sport. Jsem partnerka, maminka, teta, dcera, sestra, kamarádka, a když to situace vyžaduje, tak herečka. Mám ráda veselé a upřímné lidi.

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top