Proč sportovat? My víme!

Fotografie publikována se svolením photostock / FreeDigitalPhotos.net

Sportem k trvalému zdraví, jak se říká. Odpůrci sportu mohou škodolibě dodávat, že sportem leda tak k trvalé invaliditě. Samozřejmě člověk musí sportovat opatrně, vše provádět pečlivě a tak, jak se má, své síly nesmí přepínat, jinak opravdu hrozí, že si ublíží a následkem toho si přivodí nějaké to zranění. Ne každému se sportovat chce, jsou lidé, kteří vůbec nikdy nesportovali, každému kontaktu se sportem se snaží vyhnout. Jenže sport je pro člověka moc důležitý. Neovlivňuje jen fyzickou stránku, ale pomáhá také psychice a hlavně psychické pohodě. Vždyť při sportu se uvolňuje hormon štěstí, a i když jste unavení, přesto se cítíte spokojeně.

Sportování zkrátka do života patří a měl by si na něj najít čas každý. Dnes je velký výběr ve sportech, můžete sportovat v posilovnách, v halách, venku, sami, nebo ve skupince lidí. Je tak na vás, co zvolíte. Sport a pohyb pomáhá mnoha věcem, někdy nás samotné překvapí, proč je vůbec dobré sportovat a kde všude člověku sport pomáhá. Víte, proč je dobré a důležité sportovat? My víme a o své zjištění se podělíme.

Odplavuje deprese a nespavost

Deprese a nespavost trápí stále více a více lidí. Dnešní hektický životní styl tomu napomáhá ještě víc a víc. Člověk je jednoduše ve stresu, neustále si říká, zda vše stihne, jestli to vůbec bude dobré, jestli nepřijde o práci a podobně. Díky těmto myšlenkám se objevují deprese a nespavost. Pravidelné sportování do těla přináší pravidelné dávky hormonu štěstí. Pokud sportujete pravidelně, celkově se vám zlepší vaše nálada, budete unavenější, což přispěje i k pravidelnosti spánku. Pokud tedy v noci nespíte, stačí začít pravidelně cvičit.

Lepší průběh menopauzy

Ženy určitě potěší zpráva, že pravidelné sportování má na menopauzu dobrý vliv. Vždyť při menopauze se objevují hormonální změny a také výkyvy nálad. Právě pravidelné sportování dokáže velmi dobře zmírnit nepříjemné změny, které se u menopauzy objevují, a to ať jsou to změny fyzické, tak i změny psychické.

Zlepšíte si kondici

To je asi známý fakt. Když pravidelně cvičíte, dostaví se trénování vaší fyzické kondice. Samozřejmě se tak nestane hned po pár cvičeních, ale když budete cvičit dlouhodobě, výsledky budou vidět. Pokud chodíte do schodů, zjistíte, že už se tolik nezadýcháváte jako předtím, že vyjdete do třetího patra a nedýcháte jako lokomotiva, což třeba předtím bylo pravidelně. Zjistíte také to, že uběhnete větší vzdálenost a jiné věci.

Zpomaluje průběh stárnutí

Pravidelné sportování a také zdravý životní styl, to je klíč ke zpomalení stárnutí. Když pravidelně cvičíte, předcházíte různých nemocem a chorobám, což také pomáhá vašemu tělu. Pohyb například pomáhá proti chorobám, které jsou způsobeny stárnutím jako například stařecká demence, Parkinsonova nemoc a podobně. Vaše pokožka rovněž stárne a pohyb jí prokrvuje, což znamená, že stárne pomaleji, tělo déle působí mladistvěji a lépe.

Ovlivňuje pozitivně těhotenství

Těhotenství není nemoc, a tak můžete provozovat téměř vše, ale samozřejmě s mírou. V těhotenství byste se ani neměly vzdávat cvičení. Samozřejmě už nebudete běhat několik kilometrů, ale vyberete si speciální cvičení pro těhotné ženy. Když během těhotenství cvičíte, zbytečně moc nepřiberete, pomáháte posilovat své srdce a plíce, nehrozí vám únik moči, snižuje se riziko těhotenské cukrovky či vzniku deprese. Těhotenství je individuální, proto je určitě dobré cvičení konzultovat se svým lékařem, ten vám popřípadě může i nějaké cvičení přímo doporučit.

Zmírňuje se chronická únava

Chronický únavový syndrom je vlastně to, že se cítíte neustále unaveni a ani nevíte proč. I když déle odpočíváte, pravidelně a dobře spíte, stále jste unavení a unavení. Spolehlivý lék na to bohužel neexistuje, takže lidé, kteří tímto syndromem trpí, jednoduše neustále cítí únavu. Pomoci alespoň trošku vám může komplexní léčba, do které se mimo jiné zahrnuje také sport. Vyberte takový sport, který se vám líbí a který na vás sedí a začněte. Pravidelné sportování spolu s dalšími věcmi může příznivě ovlivnit tento syndrom.

Fotografie publikována se svolením photostock / FreeDigitalPhotos.net

Autor: Zuzana

Jeden komentář

  1. No přeci pro pěknou postavu ne? To víme taky. Ale článeček dobrej :)

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top