Rýžová dieta: o 3 kila míň za týden!

Rýže

Blíží se dlouho očekávané rande nebo třídní sraz po deseti letech? Chcete zazářit v šatech, které jste nosila kdysi, ale nyni zejí vzadu ve skříni, protože je nemůžete dopnout? Přinášíme vam ideální způsob, jak shodit nějaké to kilo během pár dní a ještě si pročistit organismus – rýžová dieta!

Rýžová dieta se řadí mezi spolehlivé a osvědčené metody hubnutí již dlouhodobě. Naopak je jednou z mála diet, které našemu organismu neškodí. Proč byste ji měli zaručeně zařadit do svého jídelníčku?

10 důvodů, proč jíst rýži

1. Pravidelná konzumace rýže snižuje krevní tlak.

2. Rýže obsahuje 8 aminokyselin a je bohatým zdrojem bílkovin.

3. 1 hrnek rýže obsahuje pouze 150 kalorií.

4. Rýže neobsahuje lepek, proto ji mohou konzumovat i lidé s alergií na tuto látku.

5. Rýže rovněž neobsahuje cholesterol.

6. Pravidelná konzumace rýže, zvláště hnědé, pomáhá zlepšit kvalitu vlasů, nehtů a kůže, pomáhá zmírňovat i projevy lupénky.

7. Vývar z rýže pomáhá snižovat vysokou horečku a léčit záněty.

8. Pravidelný příjem ryze rovnez pomáhá snižovat riziko vzniku rakoviny tlustého střeva nebo i prostaty.

9. Má močopudnou funkci – pomáhá vylučovat nadměrné množství vody a škodlivin z těla.

10. Vzhledem k jeho pozitivnímu vlivu na močové cesty, pomáhá snižovat riziko vzniku ledvinovych kamenů kalciového typu.

 

V čem spočívá rýžová dieta?

Rýžová dieta se doporučuje praktikovat každý měsíc, a to po dobu 3 dnů. Nejvíce však 7 dní. Důvodem je hlavně cílená detoxikace organismu, které díky teto dietě docílíte. Ale než se na dietu vrhnete, měli byste si ujasnit, který typ rýže je nejideálnější, rozhodně se vyhněte průmyslové zpracované oloupané bílé rýži. Ta obsahuje nejvíce vitamínů a minerálů právě ve sloupce.

Naopak nejvhodnější je pro tuto dietu hnědá rýže, rýže basmati, jasmínová rýže či natural.

Jak už bylo výše zmíněno, jedná se o třídenní dietu. Během ní byste měli konzumovat pouze rýži. Pokud je pro vás ale konzumace samotné suché rýže nepředstavitelná, můžete ji kombinovat se zeleninou, masem (ale pouze dietním drůbežím nebo rybou) či tofu a ovocem.

Zároveň byste v těchto dnech měli dodržovat zvýšený pitný režim. Pijte však pouze neslazené nenasycené nápoje, nejlépe čistou vodu nebo zelený či bylinný čaj.

Fotografie publikována se svolením John Kasawa/FreeDigitalPhotos.net

Autor: Jana Havlíčková

Jana Havlíčková

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top