Trápí vás trávení? S těmito potravinami už nebude!

Fotografie publikována se svolením marin / FreeDigitalPhotos.net

Je opravdu jen hrstka těch, kteří mají správnou skladbu jídelníčku a stravují se přesně tak, jak by měli. Shon dnešní doby je opravdu rychlý, a tak se stává, že jediné jídlo, které sníme jakž takž v klidu, je oběd a večeře o víkendu. Snídani sníme v poklusu, když běžíme s dětmi do školy a školky, oběd sníme u počítače, když pracujeme a často si jej nevychutnáme, popřípadě na oběd úplně zapomeneme. Večeři jíme, když děti dělají úkoly, nebo jsou už v posteli. Není divu, že sáhneme po prvním jídle, které vidíme, často se stravujeme ve fastfoodech. Večer samozřejmě máme chutě na všechno okolo, takže si dáme chipsy, čokoládu nebo oříšky a naše trávení to nenese příliš dobře. Jaké potraviny nám s trávením pomohou a střeva dají do pořádku?

Zázvor

Zázvor je lék na mnoho věcí, na nachlazení, posiluje imunitní systém a podobně. Zároveň je dobrý proti nevolnosti a proti nadýmání. Zázvor pomáhá žaludeční nevolnosti a tím zabraňuje křečím a pomáhá je zmírňovat. Pokud je vám špatně od žaludku, když jste se přejedli, nebo vám nějaké jídlo příliš nesedlo, uvařte si zázvorový čaj. Nedávejte do něj cukr ani med. Louhujte se zhruba dvacet minut a poté ho můžete popíjet celý den, spolu s jinými tekutinami.

Fenykl

Když byste byli v Indii, tam fenykl funguje jako digestiv po jídle. U nás je fenykl možná trošku opomíjený, což je škoda. Semena fenyklu, která jsou rozdrcená mezi zuby, uvolňují sloučeninu terpenoidu Atheolu. Tato sloučenina totiž pomáhá pohyblivosti střev, zvyšuje ji. Dále zabraňuje křečím, je účinným pomocníkem proti plynatosti, nadýmání, průjmu a proti zácpě, protože semena fenyklu obsahují dostatek vlákniny.

Kyselá okurka křupavá

Osvědčeným vyprošťovákem z kocoviny jsou kyselé okurky, to známe asi všichni. Málokdo však ví, že kyselá okurka je taky velmi účinná proti trávení. Kvašné okurky umí špatné střevní bakterie, které v těle máte, minimalizovat a taky pomáhají proti nadýmání, plynatosti, průjmu, ale i proti zácpě.

Jogurt bílý, probiotický

Živé kultury, které jogurty obsahují, umí zlikvidovat ty špatné, které mají tendenci se tvořit ve vašich střevech. Právě ty špatné kultury vytvářejí v těle plynatost, nadýmání i průjem. Když budete pravidelně jíst bílé probiotické jogurty, vaše střeva vám budou vděčná, protože zabrání vzniku střevních problémů jako průjem, plynatost či nadýmání.

Heřmánkový čaj

Heřmánek působí antibakteriálně a umí také zklidnit celé tělo. Heřmánek však nepůsobí jen na zklidnění a očištění, ale pomůže v mnoha jiných věcech. Zklidňující účinek využijí vaše střeva a trávicí trakt, který je nějak podrážděný. Jestliže je vám nevolno, nebo dokonce zvracíte, sáhnout po heřmánkovém čaji je to pravé. Připravte si ho neslazený ani cukrem ani medem, louhujte jej deset minut a popíjejte. Pomůže také na různé bolesti břicha, která vás trápí.

Fotografie publikována se svolením marin / FreeDigitalPhotos.net

Autor: Zuzana

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top