Vyrážíme do sauny

sauna

Saunování je svým způsobem sport, ale i relaxace, která se nejvíce využívá v severských státech. Ale i u nás se saunování zabydluje, hlavně u lidí, kteří žijí zdravým životním stylem. Saunování má léčebné účinky, jež jsou v dnešní době velikým přínosem pro naše zdraví. Podporuje imunitní systém, je prevencí proti nachlazení, rýmě, kašli, onemocnění srdce, ale i má nespočet pozitivních vlastností v kosmetice. Zbavuje nás nečistot, mazu, prospívá k obnově a výživě vlasových kořínků, kůže je vláčnější, jemnější a hlavně podporuje proces hubnutí. A to by se nám celkem hodilo, protože po Vánocích jsme určitě nabraly nějaké ty kila navíc a s blížícím se jarem, létem potřebujeme tyto kila shodit, abychom se obléci do krásných, sexy oblečení.

Saunování ale není pro všechny

Jak už bylo zmíněno, je prevencí v onemocnění srdce. Srdíčko, vlivem střídáním tepla a zima rychleji pracuje, rychleji proudí krev a okysličuje se nám mozek. Tím ale může u pacientů trpící srdečními poruchami velice ublížit. Proto se sauna těmto lidem nedoporučuje. Chcete-li i tak vyzkoušet saunování, raději se poraďte se svým lékařem. On má přeci jen větší zkušenosti a moc dobře bude vědět, co můžete a nikoliv. Dále je to lidem, kteří mají rýmu, kašel, nebo jsou více nachlazení. V sauně je velice teplo, sucho a mohlo a viry se v tomto prostředí cítí, jako ryba ve vodě. Raději vynechte i několik dní saunu a poctivě se vypoťte doma s teplým citrónovo-medovým čajem, nebo i medikamenty.

Desatero správného saunování

  • důkladně si přečti, nebo zeptej se odborník, co všechno saunování obnáší, co je k tomu potřeba, zdali můžete saunování provádět a podobně. Čím více informací, tím lépe.
  • zvažte svůj zdravotní stav, než se vydáte do sauny
  • nakupte si masážní pomůcky, jako jsou válečky, masážní žínky, ručníky, vhodná obuv
  • zabalte si tašku, která musí obsahovat výše uvedené masážní pomůcky, ale i sprchový gel, šampon, hřeben, prostěradlo, láhev s pitím
  • než vstoupíte do sauny, musíte se odlíčit, osprchovat, sundat si cenné věci, jako jsou řetízky, náušnice, hodinky, prsteny a podobně
  • nejprve si sedněte na nejnižší patro v sauně. Tělo potřebuje trochu času na změnu teploty. Zkuste tam vydržet alespoň 5 minut. Ideálně je však kolem 10 minut.
  • vyjděte ze sprchy, osprchujte se vlažnou vodou a sedněte si do odpočívárny. Doba odpočívání je kolem 15 až 20 minut. Nezapomeňte na pravidelný přísun tekutin
  • a znovu do teplé sauny. Tentokrát ale do vyšších pater ať se tělo pořádně ohřeje a vyplaví se z těla škodlivé látky. Samozřejmě už tak nevydržíte tak dlouho, jako prvně, ale i 10 minut je dostačující
  • opět vlažná sprcha a odpočinek. Takto to provádíme ještě jednou, či dvakrát. Podle toho, jak se cítíte.
  • Nakonec je vždy si dobré odpočinout, klidně i na půl hodiny. Tělo se zregeneruje, odpočine.

 

Fotografie publikována se svolením od Khunaspix Photograpfy FreeDigitalPhotos.net

Autor: Daniela Herecová

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top