Z čeho všeho ženy tloustnou?

Fotografie publikována se svolením imagerymajestic / FreeDigitalPhotos.net

Hubnutí, ideální váha a vysněná postava. Tímto se mnoho žen zaobírá snad celý život. Řeší svou váhu, svůj jídelníček, svou postavu. Jakmile mají nějaký ten gram navíc, ihned cvičí. Pak jsou tady ženy, které mají pár kilogramů navíc, hubnou neustále, ale pořád nic, popřípadě má hubnutí jen krátkodobý efekt a jakmile začnou normálně jíst, vše se vrátí do původního stavu. Na střední škole jsem měla spolužačku, která byla hubená. Ať snědla cokoliv v jakémkoliv množství, nic nepřibrala. Záviděla jsem jí to, protože u mě stačilo podívat se přes výlohu na zákusek a už jsem měla dvě kila nahoře. Sledovala jsem nejrůznější rady, po čem se hubne a po čem naopak přibírá. Po čem však skutečně ženy tloustnou? Máme seznam!

Bez příloh

Znáte to, abyste zbytečně nepřibrali, tak se snažíte jíst jen zeleninové saláty, maso a sýry. Vynecháváme všechny přílohy jako pečivo, brambory, rýži, těstoviny a podobně. Přílohy jsou však zdrojem sacharidů, a když je v těle nemáme, dochází u nás ke ketóze. I když na podobných postupech jsou některé diety založené, není dobré je držet dlouhodobě, protože tělo sacharidy potřebuje. Tělo sice chvíli využívá energii z tukových zásob, ale po měsíci už úbytek není. Tělo si tukové zásoby naopak vytváří a pak nabíráte kilogramy navíc.

Různé diety

Kamarádka či maminka Vám nedávno doporučila „zaručenou“ dietu, po které shodíte deset kilogramů jako nic. Většina diet, které existují, jsou založené na procesu rychlého hubnutí, ale to rozhodně není efektivní. K úbytku sice dojde, ale co nevidět se dostaví jo-jo efekt. Lepší je změnit celkově jídelníček, ne za účelem diety, prostě jen tak jej změnit, zařadit do něj mnoho zdravých potravin a uvidíte, že to půjde samo.

Bez pohybu

Pohyb jde ruku v ruce s hubnutím, bez něj to nebude mít ten kýžený efekt. Pakliže celý den sedíte v práci a ani poté nemáte žádný pohyb, není se čemu divit, že kilogramy rostou a rostou. Zařaďte do svého života pohyb a nějaké to cvičení.

Jíte velmi málo

Nikdo netvrdí, že každá porce musí z talířů přečnívat, ale velmi malé porce jsou také špatně. Musíte zkrátka jíst tak akorát. Když jíte málo, tělo je neustále ve stresu, přibíráte a to z důvodu, že tělo si dělá tukové zásoby „na horší časy“. Poškozujete si tím i metabolismus a může docházet k jiným zdravotním potížím jako k zácpě, k problémům se žaludkem a podobně.

Jdete spát bez večeře

Buďto úplně večeři vypustíte, nebo jen sezobnete pár kousíčků. Známý omyl, že se po sedmnácté hodině nemá jíst, zná asi každý. Není to tak úplně pravda. V sedmnáct hodin se klidně najezte, ale pak musíte jíst spát kolem osmé hodiny. Když nepůjdete, budete mít hlad a budete „jen tak“ zobat chipsy nebo čokoládu. Večeři si dopřejte klidně i v sedm hodin večer, udělejte si ji lehkou a lehce stravitelnou a vše bude v pořádku. Důležité je jít spát dvě až tři hodiny po jídle.

Pijete sladké nápoje

Energetické drinky, slazené kolové nápoje, džusy, to vše do těla dostává cukry, které se v něm okamžitě ukládají. Raději si dejte čaje, nejlépe zelené a bylinkové, vodu, jemně perlivé minerálky a jen občas džus nebo jiný sladký nápoj.

Fotografie publikována se svolením imagerymajestic / FreeDigitalPhotos.net

Autor: Zuzana

Komentovat

Email nebude publikován. Požadovaná pole jsou označena *

*

Scroll To Top